28 juli 2017

Sommarlista


Vad klär du dig helst i en varm sommardag?
En sval sommarklänning. Definitivt. Är inte som alla andra i min närhet och väljer bikinin (känner mig förövrigt väldigt obekväm i badkläder, tyvärr), jag föredrar strandklänningen. Tack och lov att jag inte shoppade en hel ny sommargarderob i våras, har ju bara burit långbyxor och kappor under juni och juli...


Vilken smak på glassen beställer du?
Konstigt nog har det inte blivit mycket glassätande i år. Har ätit två gånger Skorpans himmelska gelato med smak av kanelbulle, två gånger Ingmans Rocky road (supergod!) och en gång Sias brownie. Som ni hör faller glassar med små choklad-/kakbitar i mig i smaken. Det måste vara lite tuggmotstånd för att jag ska vara hundra procent nöjd.


Var hittar man dig en regnig dag?
Med näsan i biologi boken. Så ser mina - mycket tråkiga - dagar ut. Plus lite mystid framför datorn. Har sett väldigt mycket film i sommar. Försöker intala mig själv att det är ett mycket bra sätt att förbättra mina engelska kunskaper inför skrivningarna. Det kan ju förstås diskuteras... Även sudoku-lösande och kortspelande är två aktiviteter som nästan har tagit över mitt liv, speciellt när vädret inte vill som jag vill.


Årets sommarplåga?
Eftersom att jag inte alltid är med i svängarna när det kommer till ny musik började jag höra på Despacito skamligt sent (ca. två-tre månader efter alla andra), vilket har resulterat i att jag diggar den ännu - till skillnad från typ resten av jordens befolkning. Är inte också Hov1 och Tjuvjakt två band som levererat många hits denna sommar?


Var har du spenderat största delen av sommaren?
I paradiset, dvs. på villan i Vexala. Eller nja, hemma har jag ju också varit men bortsett från det är det på villan ni hittar mig. Rekordet denna sommar är sex dagar i sträck, vilket kan tyckas låta lite för en del av er, dock är det en evighet i min värld, speciellt när jag varit mycket ensam här. Fast inget mig emot, gillar vara själv och lugn och ro. Inser nu att jag låter som en pensionär haha.


Har du besökt någon festival i sommar?
Jag och festival = ingen bra kombo. Jag fullkomligt avskyr stora folkmassor och lilla mini Carro skulle bli ihjäl trampad. Äe, bäst att stanna hemma. *pensio-varning*


Har du gjort någon resa i sommar?
Det är med sorg jag meddelar nej, det har jag inte. Bara inom Finlands gränser. En sväng till Pargas i början av sommaren när vi firade Beckis student. Annars har jag bara bilat i Österbotten. Hade gärna åtminstone åkt till Umeå över en dag eller två men det har liksom bara inte blivit av. :/ Jag och syster funderar iallafall på att åka ner till huvudstaden och hälsa på Rebecka ett veckoslut senare i augusti. Billigt och bra när man har någon att bo hos ;) Mvh, fattig studerande.


Har du sommarjobbat?
Nepp! Kan ärlig säga att det var som en liten skänk från ovan att jag inte fick sommarjobb. Hade varit nice med lite cash - absolut - men med ett sommarjobb skulle jag troligtvis inte alls ha orken att gå tillbaka till skolan och leverera i höst.


Den ultimata sommarmaten?
Grillat! For sure. Helst kyckling. Plus halloumi, paprika, champinjon och majs - mums, mums, mums! Och en god vitlökssås till det.


Har du tagit det första doppet? 
Ja! Ni hörde rätt - ja! Dock helt ofrivilligt. Jag och syster var ute med SUPen (stand up paddling) i sällan skådade vågor och vi föll helt enkelt av. Kallt? Njäe, inte så farligt. Annars är jag badkrukan nummer ett.


Är det något du vill hinna med denna sommar?
Kräftskivan med klassen som inte blev av förra sommaren. Hoppas hoppas HOPPAS att vi får till en kräftis i år. Om inte förr så i höstmörkret. Vårt ABI program måste börja planeras!


 Vem har du varit mest med i sommar?
Hmm... mig själv haha. Låter verkligen som en ensamvarg. Förutom mig själv kanske jag skulle säga familjen, såklart. Kompisarna har lämnat lite åt sidan denna sommar. Alla har mycket annat på gång, vilket jag självklart har förståelse för.


Vad har du lagt mest pengar på?
Mat? Godsaker? Kläder kan jag iallafall räkna bort. Vem behöver nya kläder när det varken blir varmare eller jag umgås med någon? Haha.


Har du blivit brun? 
NEJ. Ett rent och skärt, blankt nej. Var brun i ansiktet i början av sommarn men det är som att det skulle avtagit med tiden. Eller så har jag bara blivit van... Jag solar mycket mindre än förut och jag undviker att ligga och pressa i solen. Med det minskade ozonet i atmosfären är strålningen farligare än någonsin. 


Vilka färger har du använt mest i sommar?
Vitt, rosa och blått. Blått bär jag typ aldrig men det händer något med mig när jag närmar mig havet, då känns färgen plötsligt så given. Även en färg som kan tänkas flytta in i min garderob i höst.


Beskriv din sommar hittills med tre ord:
Avkopplande, härlig och... där sa det stopp haha.

1 kommentar:

  1. Jaaa, i år måste vi hinna med vår kräftis!!

    SvaraRadera