9 augusti 2017

Nytt inför skolstarten

Rosa tröja - HÄR   //   Beige kofta - HÄR   //   Blommig klänning - HÄR 

Nytt i garderoben! Eller nja, snart får plaggen flytta in, de har nämligen inte anlänt än. Plus en ny skolväska. Som mamma frågade "behöver du verkligen en till?", mitt svar blev ett glasklart ja. Får inte nog av väskor! Kan ni gissa vilken färg det blev? En av favvofärgerna - såklart. Överlag var det svårt att rensa i varukorgen, finns så mycket fina höstnyheter just nu. Det var många plagg som kändes helt rätt här och nu men som jag ändå vet, innerst inne, aldrig kommer bäras i skolan. Så tråkigt att man ska behöva känna sig begränsad när det kommer till kläder i skolan... Att sticka ut med sin klädstil är inte lätt när man bor på landet. Man borde ju absolut inte bry sig men jag anser att känna sig bekväm i de kläder man bär är a och o, och bekväm är man inte ifall människor glor. Klädsjälvförtroende, som Emilia de Poret och Ebba Kleberg von Sydow poängterar, är rackarns viktigt.

Efter fyra (!) timmars städning är nu huvudvärk ett faktum. Ska se några gamla avsnitt Wahlgrens värld och sen kryper jag till kojs. Är ni lika taggade som jag på den nya säsongen? Den familjen alltså... haha! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar